MeetUp #10: „Procesů je víc, můžou být i ke prospěchu, shodli se obchodníci Coca-Coly, Allianz a E.ONu“

03. Únor 2017

Pracovat pro mezinárodní značku a velkou firmu má zaručeně množství výhod. Poslední dobou se však na korporáty vrhá poměrně černé světlo a nikdo pro ně dobrovolně pracovat nechce. Nás přirozeně zajímal pohled lidí přímo od zdroje. Na první MeetUp letošního roku jsme proto pozvali zástupce těch největších značek jako jsou Coca-Cola, Alliazn a E.ON a na rovinu se jich ptali, co na korporátech milují a co nenavádí. Přesvědčili vás?

16463741_1213977732032590_5328966129671811010_o

Poslední lednové pondělí odstartovalo letošní sezónu MeetUpů a je třeba říct, že laťku jsme nastavili pořádně vysoko. Mezi pozvanými spíkry byli top obchodníci a šéfové sales týmů těch největších mezinárodních značek.

16463118_1213977262032637_2183407050646207174_o
O tom, že tohle téma vzbudilo velkou pozornost svědčí i hojná účast obchodníků, převážná většina nebyla z korporátních firem. My věříme, že to bylo i tím, že jsme vám po měsíční pauze chyběli.

button registrace obchodnika transparent

Komu doopravdy patřil pondělní večer? Obchodníkům z korporátů, nebo našemu obchodníkovi Kubovi?

Večerem v La Loca Mosaic House nás už tradičně provázela skvělá moderátorka Bláža z Óčka. Úvodní slovo si střihla naše šéfredaktorka Pavla Lokajová, která následně předala slovo obchodníkovi Jakubovi Jáglovi, který nepustil mikrofon z ruky až do konce.

16487586_1213972458699784_7900860053710708641_o

V prvním moderovaném talku Kuba vyzpovídal oblastního ředitele Allianz pro Brno, Jiřího Bieguna, který má pod sebou přes 70 lidí a vede 16 poboček. Na otázku, jak vnímá práci v korporátu, říká, že oni se tak vůbec nechovají. Nebojí se dělat sales punkově a do řízení lidí vnáší alternativní prvky. Jeho nadřízení z toho nemusí být vždy nadšení, výsledky však mluví ve prospěch Jirky. „Musíte znát hranici a nesmíte ji překročit, já se pohybuji těsně na ní.“

16463285_1213972608699769_6238069435832356916_o
A čeho si na Jirkovi vážíme nejvíc? Kromě jeho naprosté otevřenosti, kterou mu můžou závidět leckteří CEO startupů, na MeetUp přijel se svými kolegyněmi až z Brna. Více o Jirkových alternativních přístupech si přečtěte v rozhovoru.

Po několika minutách se k Jirkovi přidali další hosté, Jakuba vystřídal další obchodník BusinessAnimals.cz David Janeček a pokračovalo se živě v diskuzi na téma, co koho na životu v korporátu baví, co jim tolik radosti nepřináší, co je těžké a jaké jsou naopak výhody práce ve velké firmě.

hledáme obchodníka
16422772_1213975738699456_1603210237314279989_o
Tomáš Kropáč (vpravo) pracuje pro Coca-Colu, značku, kterou není potřeba představovat, což je samo o sobě obrovský benefit. V Coca-Cole se drží přes 5 let, pořád ho to baví, povedlo se mu vypracovat mezi Horeca segment a letos už druhý rok po sobě obhájil titul nejlepšího obchodníka. I když jste někdy svázaní vedením a pravidly a všechno si musíte nechat schvalovat, velké firmy mají výhodu, že vám dají příležitost vyniknout, ukázat se a růst. Pokud vás zajímá, jak vypadá den s obchodníkem v Coca-Cole, podívejte se na náš zážitek z prosince.

Procesy, tabulky, hierarchie, ale i jistota, slušné výdělky a růst

Začít podnikat v korporátu je jednoznačně snazší, souhlasí Radek Adamovský s Tomem. „Všechny procesy jsou nastavené, obchodníci nastoupí do rozjetého vlaku a stačí se naučit, jen to, co někdo vymyslel a můžete si slušně vydělat.“ Když člověk pouze následuje to, co už někdo vymyslel, má se vůbec kam posunout? „To, co dostáváme, je jen základ, a to, co si na něj nasadíte, je jen vaše věc. Na druhou stranu korporát nabízí možnosti obrovské.“

16487181_1213977245365972_6509885254865379252_o
Díky nastaveným procesům a známému jménu si obyčejně dokážete hned zkraje začít slušně vydělávat. Radek má sice zkušenost jinou. Než se vypracoval a uzavřel první deal, musel zaklepat na 400 dveří. To ho tak vytrénovalo, že po roce se vypracoval na vedoucího týmu. Zajímá vás více o Radkových úspěších, přečtěte si rozhovor.

Kluci na pódiu to opravdu neměli jednoduché. Náš Kuba je neustále škádlil štiplavými dotazy a snažil se ověřit, do jaké míry ten svůj korporát mají rádi. V jednu chvíli se pustil i do Tomášovy kolegyně z Coca-Coly, se kterou pracují na společném projektu. Musím však říct, že všichni obstáli skvěle a všem nám ukázali, že život v korporátu nemusí zákonitě znamenat nudu a pravidla. I když někdy je rozhodně přeprocesováno, ve velké většině situací vám dané procesy ulehčí život a šetří čas. Třeba když nastupujete do nové práce.

16463406_1213972618699768_8247642891446548679_o

Vítězové a poražení – k obchodu i MeetUpům jednoduše patří

16423054_1213967112033652_8783886398777784918_o
Co by to byl za MeetUp, kdybychom pro vás neměli připravenou soutěž a k ní skvělé odměny? Ve hře byly 3 hodnotné ceny, a proto bylo zájemců opravdu hodně. Paradoxně si v závěru každý odnesl přesně to, o co bojoval. Obchodníci prostě umějí dostat, co chtějí.

Losovali jsme také roční členství v první online univerzitě salesu Animals Leaders.

16487058_1213972875366409_7742911614561778209_o
Nekonečná energie, skvělí lidé, nadšení, zpětná vazba a nové kontakty. To je to, proč MeetUpy pravidelně organizujeme, proč vás zveme, a věříme, že je to důvod, proč za námi pravidelně jezdíte. Pokud jste nestihli v pondělí dorazit, a přesto byste atmosféru lednového MeetUpu chtěli zažít, podívejte se na živý livestream.

16463037_1213976912032672_3601586662444019260_o
V únoru nás určitě přijďte pozdravit osobně. Už teď si můžete do svých diářů zapsat termín 27. 2. 2017. Téma a řečníky představíme brzy. MeetUpy jsou pouze pro registrované obchodníky naší komunity, pokud k nim ještě nepatříte, zaregistrujte se na tomto odkazu. Je to jednoduché a zcela zdarma.

Jaké téma a jaké obchodníky byste letos chtěli na MeetUpu vidět? Napište nám do komentářů nebo přímo nám do smečky na info@www.businessanimals.cz a třeba se s nimi příště potkáte u skleničky.

© 2024 imper.cz